6 czerwca 2025
Regulamin Organizacyjny
ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach (zwany dalej „Teatrem”) jest instytucją kultury Samorządu Województwa Śląskiego i działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r., poz. 87);
- Zarządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 7 grudnia 1946 r. w sprawie powołania do życia Państwowego Teatru Śląskiego (Dziennik Urzędowy M K i Sz. Nr 5);
- Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r., o samorządzie województwa (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r. poz. 566, z późn. zm.);
- Statutu Teatru Śląskiego z dnia 18 czerwca 2012 r. nadanego Uchwałą Nr IV/22/17/2012 przez Sejmik Województwa Śląskiego, ze zmianą wprowadzoną Uchwałą Nr VII/8/7/2024 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 18 listopada 2024 r.
§2
Teatr wpisany jest do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Województwo Śląskie pod numerem RIK/T/2/99.
§3
Do zadań Teatru należy tworzenie i upowszechnianie kultury teatralnej.
§4
Regulamin Organizacyjny Teatru (zwany dalej Regulaminem) określa:
- zasady kierowania Teatrem oraz zastępowania osoby kierującej Teatrem w trakcie jej nieobecności.
- Strukturę organizacyjną Teatru, tj. działy, zespoły i samodzielne stanowiska jedno- lub kilkuosobowe podporządkowane Dyrektorowi, Zastępcy Dyrektora, Głównemu księgowemu.
- Zadania kierujących komórkami organizacyjnymi, ich zakres uprawnień i odpowiedzialności.
- Zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych.
ROZDZIAŁ II ZARZĄDZANIE TEATREM
§5
- Teatrem zarządza i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.
- Dyrektor organizuje pracę Teatru i odpowiada za całokształt jego działalności.
- Dyrektor zarządza Teatrem z pomocą:
- Zastępcy Dyrektora,
- Głównego Księgowego.
§6
- W przypadku nieobecności w pracy lub braku możliwości pełnienia obowiązków służbowych przez Dyrektora, jego prawa i obowiązki przejmuje Zastępca Dyrektora.
- W przypadku nieobecności w pracy lub braku możliwości pełnienia obowiązków służbowych przez Dyrektora i Zastępcę Dyrektora, prawa i obowiązki Dyrektora przejmuje osoba upoważniona przez Dyrektora na podstawie odrębnego pełnomocnictwa.
§7
- Dyrektor odpowiada za merytoryczną i finansową działalność Teatru, zapewniając prawidłowe i terminowe wykonanie zadań zgodnie z przepisami prawa, w tym m.in. za wykonanie obowiązków w zakresie kontroli finansowej określonych ustawą o finansach publicznych.
- Do zakresu działania Dyrektora należy:
- określenie strategii Teatru i zapewnienie realizacji celów statutowych, poprzez wyznaczanie zadań artystycznych, organizacyjnych i finansowych oraz nadzorowanie ich wykonania przez poszczególne komórki,
- planowanie i organizowanie pracy Teatru oraz zarządzanie jego majątkiem i ochroną,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem ochroną majątkiem,
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej,
- zarządzanie ryzykiem,
- prowadzenie polityki zarządzania zasobami ludzkimi,
- nadzorowanie działalności Teatru poprzez zapewnienie sprawnego działania struktury organizacyjnej, systemu obiegu dokumentów oraz bezpieczeństwa pracy,
- nadzorowanie właściwej organizacji i dyscypliny pracy,
- organizowanie i realizowanie zadań w zakresie ochrony p.poż.,
- wydawanie zarządzeń, regulaminów i innych aktów wewnętrznych Teatru,
- nadzór nad działalnością Szkoły Aktorskiej,
- współpraca z Radą Programową, Związkami Zawodowymi i kołem ZASP oraz innymi organizacjami branżowymi.
§8
- Zastępca Dyrektora, na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Dyrektora, realizuje wyznaczone cele Teatru. Współdziałając z Dyrektorem i Głównym Księgowym nadzoruje gospodarkę finansową. W porozumieniu z Dyrektorem ustala plany działalności merytorycznej i finansowej w tym poszczególnych działów, jak również zadania dla podlegających mu pracowników.
- Do zadań Zastępcy Dyrektora w szczególności należy:
- przejmowanie obowiązków Dyrektora pod jego nieobecność,
- gospodarowanie majątkiem Teatru oraz dbałość o jego rozwój w sferze organizacyjnej i administracyjnej,
- współdziałanie z Głównym Księgowym w zakresie gospodarowania środkami finansowymi Teatru,
- współdziałanie z Dyrektorem nad całością spraw administracyjnych Teatru,
- nadzorowanie właściwego przygotowania technicznego wydarzeń, nad zaopatrzeniem, gospodarką magazynową oraz zabezpieczeniem Teatru, ochroną jego pracowników i osób w nim przebywających,
- dbanie o stałą techniczną modernizację mienia,
- nadzorowanie zadań w zakresie p.poż.,
- nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych.
§9
- Głównemu Księgowemu powierza się obowiązki i odpowiedzialność za prawidłowe ustalenie stanu i wyniku finansowego Teatru oraz za przestrzeganie zasad gospodarki finansowej, określonych obowiązującymi przepisami.
- Do zadań Głównego Księgowego w szczególności należy:
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej,
- analiza bieżącej i okresowej gospodarki finansowej oraz jej monitorowanie,
- badanie efektywności ekonomicznej oraz zgodności planowania i gospodarowania z ogólnymi zasadami rachunku ekonomicznego,
- opracowywanie rocznego planu finansowego i czuwanie nad jego wykonaniem,
- sporządzanie sprawozdawczości wymaganej w zakresie powierzonych obowiązków,
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem dokumentacji związanej z wynagrodzeniami wypłacanymi przez Teatr,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
- ustalanie zasad i obiegu dokumentów finansowo-księgowych oraz kontrolowanie prawidłowości ich przestrzegania,
- kierowanie, nadzorowanie i kontrola pracy Działu Finansowo-Księgowego,
- nadzorowanie archiwizacji i zabezpieczenia dokumentów finansowo-księgowych.
§10
- Przy Teatrze działa Rada Programowa powoływana przez Zarząd Województwa Śląskiego.
- Do zadań Rady należy opiniowanie na potrzeby Organizatora działań statutowych Teatru oraz ich realizację.
- Szczegółowe zasady działania Rady Programowej Teatru określa regulamin opracowany przez Radę i zatwierdzony przez Zarząd Województwa Śląskiego.
ROZDZIAŁ III STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§11
Graficzny schemat organizacyjny przedstawia Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ IV ZASADY ORGANIZACJI PRACY
§12
- Działami kierują kierownicy.
- W przypadku nieobecności kierownika, zastępstwo obejmuje zastępca lub wyznaczony przez kierownika lub dyrektora pracownik.
- W przypadku samodzielnych stanowisk zastępstwo obejmuje wyznaczony przez dyrektora pracownik.
§13
- Kierownik działu odpowiedzialny jest jednoosobowo za właściwą pracę tego działu.
- Do jego zadań w szczególności należy:
- organizowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników,
- opracowywanie zakresów czynności i odpowiedzialności swoich pracowników,
- zapoznawanie pracowników z przepisami prawa i regulacjami obowiązującymi w Teatrze oraz czuwanie nad ich przestrzeganiem,
- zapewnienie właściwej dyscypliny pracy, ustalanie planu, czasu pracy i ich rozliczanie,
- dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy,
- racjonalne prowadzenie gospodarki powierzonymi składnikami majątkowymi,
- celowe i gospodarne wydawanie środków pieniężnych przyznanych do realizacji swoich zadań,
- nadzorowanie terminowości załatwiania spraw i terminowe składanie sprawozdań,
- ocena podległych pracowników, wnioskowanie w sprawie przyjmowania, zwalniania, awansowania, wyróżniania bądź karania.
- Przepisy ust. 1 i 2 powyżej stosuje się odpowiednio do pracowników zajmujących samodzielne stanowiska.
§14
Do zadań wszystkich komórek organizacyjnych i pracowników Teatru należą:
- ścisła i obowiązkowa współpraca z innymi komórkami w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań.
- Bieżąca wymiana informacji.
- Współpraca z podmiotami i instytucjami właściwymi ze względu na zakres realizowanych zadań.
- Wykonywanie zadań zgodnie z pisemnym zakresem czynności oraz innych poleceń wydawanych przez przełożonych.
- Przestrzeganie przepisów wynikających z przepisów prawa, postanowień wewnętrznych aktów normatywnych oraz innych regulacji.
- Terminowa realizacja zadań.
- Opracowywanie dokumentacji merytorycznej z zakresu działania swojej komórki, m.in. sporządzanie umów cywilno-prawnych, aktów normatywnych (zarządzeń, regulaminów) itp. oraz sprawowanie nadzoru nad ich realizacją.
ROZDZIAŁ V AKTY NORMATYWNE
§15
W Teatrze wydawane są następujące akty normatywne:
- Zarządzenia – przepisy do stałego przestrzegania bądź stałego lub terminowego wykonania,
- Regulaminy – przepisy o charakterze stałym, określające tryb postępowania lub funkcjonowania,
- Instrukcje – wytyczne w sprawie trybu postępowania.
§16
- Wydawanie aktów wymienionych w §15 jest zastrzeżone do kompetencji Dyrektora.
- Za pisemnym upoważnieniem Dyrektora, w przypadku jego nieobecności, Zarządzenia wynikłe z bieżącej potrzeby działalności Teatru, może wydać osoba zastępująca Dyrektora.
§17
- Opracowanie projektu aktu normatywnego należy do kierownika działu lub pracownika na samodzielnym stanowisku, którego zakresu działania ten akt dotyczy.
- Projekty regulaminów i instrukcji wymagają zasięgnięcia opinii prawnej, o ile dyrektor Teatru nie postanowi inaczej.
- Projekty zarządzeń nie wymagają zasięgnięcia opinii prawnej, o ile dyrektor Teatru nie postanowi inaczej.
§18
- Oryginały aktów normatywnych Teatru przechowuje Kancelaria.
- Akty normatywne podlegają obowiązkowej rejestracji.
ROZDZIAŁ VI ZAKRESY ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§19 Zadania komórek organizacyjnych podległych bezpośrednio Dyrektorowi:
Główny Księgowy
Do zadań Głównego Księgowego należy sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową Teatru, w tym m.in.:
- sprawdzanie oraz nadzór nad dekretowaniem dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- nadzór nad prowadzeniem ewidencji zgodnie z przepisami o podatku dochodowym od osób prawnych i podatku od towarów i usług oraz ustawą o rachunkowości,
- czuwanie nad prawidłowym rozliczaniem kasy oraz rozliczaniem wpływów z prowadzonej sprzedaży,
- nadzór nad sporządzaniem listy płac pracowników własnych i obcych zgodnie z zawartymi umowami,
- nadzór nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych,
- archiwizowanie dokumentacji z zakresu swojej działalności,
- nadzór nad działalnością działu finansowo-księgowego, w skład którego wchodzą:
- zastępca głównego ksiegowego,
- stanowisko ds. płac,
- wieloosobowe stanowisko ds. księgowości,
Pełnomocnik dyrektora ds. produkcji
Do zadań Pełnomocnika dyrektora ds. produkcji należy:
- sprawowanie z upoważnienia dyrektora Teatru funkcji kierowniczych w stosunku do zespołu zadaniowego danej produkcji, powoływanego przez dyrektora,
- ustalanie w porozumieniu z dyrektorem planu finansowego dla danej produkcji,
- sporządzanie kosztorysów wstępnych oraz powykonawczych danej produkcji,
- zaciąganie w zakresie udzielonego pełnomocnictwa zobowiązań finansowych związanych z daną produkcją,
- prowadzenie z upoważnienia dyrektora wstępnych negocjacji dotyczących honorariów dla artystów,
- nadzorowanie wydatków przeznaczonych na daną produkcję,
- koordynowanie wszystkimi działaniami związanymi z produkcją,
- organizowanie współpracy pomiędzy wszystkimi komórkami i realizatorami, koproducentami, inwestorami i partnerami wspierającymi proces produkcji,
- sprawowanie nadzoru nad właściwą realizacją spektaklu.
- nadzór i kierowanie pracą podległych pracowników na stanowiskach:
- asystent pełnomocnika dyrektora ds. produkcji,
- stanowisko ds. logistyki materiałów produkcyjnych.
Pełnomocnik ds. produkcji każdorazowo ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie planu finansowego danej produkcji.
Zespół Aktorski
Do zadań Zespołu Aktorskiego należy:
- uczestniczenie w próbach przedstawienia, współpraca z reżyserem i zespołem aktorskim,
- opanowanie pamięciowe roli i przygotowywanie powierzonych zadań artystycznych, zgodnie z ustaleniami i wymogami reżysera przedstawienia, występowanie w kolejnych spektaklach w teatrze i na wyjazdach krajowych i zagranicznych,
- uczestniczenie w sesjach fotograficznych, filmowych i dźwiękowych ustalonych przez Teatr,
- udostępnianie swojego wizerunku (jako pracownika Teatru) (tj. głos, wypowiedź, zdjęcia) m.in. w prasie, radiu, telewizji, Internecie, na banerach, plakatach itp. w celach archiwalnych oraz służących wszelkiej promocji i reklamie działalności statutowej Teatru, z zastrzeżeniem, że takie wykorzystanie nie będzie naruszać dóbr osobistych aktora.
Asystent dyrektora
Do zadań Asystenta dyrektora należy:
- współpraca z Dyrektorem w zakresie organizacji jego pracy,
- organizowanie, spotkań i zebrań, sporządzanie protokołów i notatek,
- sporządzanie sprawozdań, analiz i raportów na potrzeby Dyrektora lub innych instytucji,
- sporządzanie projektów pism i wniosków na zlecenie Dyrektora,
- reprezentacja Dyrektora wewnątrz i na zewnątrz Teatru.
Koordynator pracy artystycznej i technicznej
Do zadań Koordynatora pracy artystycznej i technicznej należy:
- koordynowanie działalnością artystyczną, rozpisywanie planu prób i przedstawień oraz nadzorowanie i rozliczanie ich realizacji,
- współpraca z twórcami oraz realizatorami przedstawień i wydarzeń artystycznych,
- uczestniczenie w planowaniu repertuarów miesięcznych,
- kontrolowanie raportów z prób i przedstawień oraz rozliczanie czasu pracy zespołu aktorskiego, technicznego i podległych pracowników,
- nadzór i kierowanie pracą podległych pracowników na stanowiskach:
- asystent koordynatora,
- wieloosobowe stanowisko inspicjent, sufler,
- realizator światła.
Scenograf
Do zadań Scenografa należy:
- zaprojektowanie scenografii do spektakli, projektów filmowych lub innych wydarzeń artystycznych wskazanych przez dyrektora,
- uzgadnianie z reżyserem koncepcji plastycznej i dostosowywanie jej do ogólnej twórczej koncepcji dzieła,
- wykonywanie lub uczestniczenie w opracowywaniu szkicowej lub technicznej dokumentacji projektowej oprawy dekoracyjnej,
- współpraca z pracowniami teatralnymi przy tworzeniu dekoracji oraz weryfikowanie z Pełnomocnikiem ds. produkcji kosztów wstępnych oprawy scenograficznej spektakli. Dążenie do zmniejszenia kosztów scenografii, bez obniżenia artystycznych wartości dzieła,
- sprawowanie nadzoru nad przebiegiem budowy dekoracji, wykonaniem rekwizytów i innych elementów inscenizacyjnych,
- udzielanie Dyrektorowi konsultacji z zakresu przestrzegania ochrony praw autorskich w zakresie złożonych przez innych scenografów projektów pod kątem ewentualnego plagiatu.
Dział literacki
W skład działu wchodzą:
- Kierownik literacki,
- Sekretarz literacki,
- Redaktor,
- Dramaturg,
- wieloosobowe stanowisko Archiwista-bibliotekarz.
Do podstawowych zadań działu należy:
- wsparcie merytoryczne i literackie Dyrektora i twórców,
- sporządzanie opinii i analiz repertuarowych oraz na temat planowanych premier,
- śledzenie trendów w działalności teatralnej i kulturalnej krajowej oraz zagranicznej, poszukiwanie i proponowanie potencjalnych twórców i tematów,
- uczestniczenie w rozmowach z reżyserami i zaproszonymi twórcami,
- wspieranie komunikacji pomiędzy zespołem artystycznym, administracyjnym oraz z twórcami.
- przygotowywanie i redagowanie programów do spektakli Teatru,
- przygotowywanie i opracowywanie wniosków i grantów, wdrażanie projektów współpracy międzyinstytucjonalnej krajowej i międzynarodowej,
- ustalanie własności praw autorskich i pokrewnych w zakresie przygotowania i eksploatacji przedstawień, czuwanie nad sporządzaniem, realizacją oraz aktualizowaniem umów z tego zakresu,
- nadzorowanie pracy archiwum artystycznego i biblioteki.
Stanowisko ds. kontaktów zewnętrznych
Do podstawowych zadań pracownika na stanowisku ds. kontaktów zewnętrznych należy:
- wykonywanie działań koordynujących współpracę Teatru z podmiotami zewnętrznymi,
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z biurami, wydziałami i jednostkami organizacyjnymi urzędów miast i gmin,
- współpraca z działami Teatru w zakresie przygotowywania pism i wniosków skierowanych do biur i wydziałów urzędów oraz przy tworzeniu i prowadzeniu niezbędnej dokumentacji.
Projektant graficzny
Do podstawowych zadań Projektanta graficznego należy:
- opracowanie koncepcji edytorskich materiałów informacyjnych i promocyjnych danego projektu – spektaklu,
- projektowanie layoutów graficznych, elementów graficznych kampanii promocyjnych/ informacyjnych,
- przygotowanie projektów graficznych do druku, m.in. programów teatralnych, plakatów, ulotek, materiałów informacyjnych, zaproszeń, itp.,
- przygotowanie projektów graficznych w wersji elektronicznej,
- wykonywanie składu komputerowego publikacji oraz korekt merytorycznych i korekt składu publikacji.
Fotograf
Do podstawowych zadań Fotografa należy:
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej dla Teatru, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji przygotowywanych w Teatrze nowych premier i wydarzeń umieszczanych w repertuarze (w siedzibie oraz poza siedzibą),
- umieszczanie zdjęć na serwerze Teatru, w przeznaczonym do tego folderze z archiwum oraz folderze FTP dla mediów, wykonywanie obróbki zdjęć na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych,
- dbanie o zasady wykorzystania wizerunku osób uwiecznionych na zdjęciach pytając o stosowne zgody podczas fotografowania,
- współpraca z osobami przygotowującymi materiały promocyjne i informacyjne w Teatrze.
Dział impresariatu i współpracy międzynarodowej
W skład działu wchodzą:
- Kierownik działu,
- stanowisko ds. impresariatu.
Do podstawowych zadań działu należy:
- inicjowanie występów gościnnych krajowych i zagranicznych Teatru,
- zgłaszanie spektakli Teatru na festiwale i przeglądy teatralne krajowe i zagraniczne,
- sporządzanie wszelkich dokumentów związanych z powyższymi wydarzeniami,
- sprawowanie opieki nad zespołami goszczącymi w Teatrze oraz nad zespołem Teatru na występach gościnnych poza siedzibą.
Rzecznik Dyrektora ds. Kontaktu z Miastami Metropolii - Koordynator Edukacji Teatralnej, Manager biznesu
Do zadań Rzecznika Dyrektora ds. Kontaktu z Miastami Metropolii - Koordynatora Edukacji Teatralnej, Managera biznesu należy:
- tworzenie strategii współpracy Teatru Śląskiego z instytucjami kultury wchodzącymi w obszar miast metropolii oraz realizacja zadań objętych wspólną strategią,
- współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego lokalnego, regionalnego na rzecz inicjowania projektów artystycznych Teatru,
- inicjowanie i organizowanie spotkań z przedstawicielami metropolii w celu pozyskania funduszy finansowych i partnerów do współpracy,
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie różnych form edukacji teatralnej, m.in. takich jak: lekcje, warsztaty teatralne, eventy, projekty itp.,
- prowadzenie, rozliczanie, inicjowanie, organizowanie i realizowanie spotkań tematycznych zgodnie z potrzebami programowymi nauczycieli dla szkół różnego szczebla,
- organizowanie wynajmów pomieszczeń oraz sprzedaż spektakli w siedzibie Teatru,
- koordynowanie działań związanych z jubileuszami, spektaklami zamkniętymi i imprezami okolicznościowymi na zlecenie instytucji i zakładów pracy,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem powyższych działań oraz pozyskiwanie finansowań oraz innych świadczeń na rzecz Teatru.
Biuro Obsługi Widzów
W skład działu wchodzą:
- kierownik BOW,
- wieloosobowe stanowisko organizator widowni,
- wieloosobowe stanowisko kasjer biletowy,
- stanowisko ds. koordynowania widowni.
Do podstawowych zadań działu należy:
- organizacja widowni poprzez rezerwację, sprzedaż i kolportaż biletów, abonamentów oraz materiałów promocyjnych,
- współpraca w organizowaniu imprez okolicznościowych w Teatrze,
- współpraca w tworzeniu repertuaru,
- raportowanie wpływów i frekwencji,
- zabezpieczenie obsługi szatniarsko-bileterską oraz dyżurów p.poż.,
- nadzorowanie działalności punktu sprzedażowo-informacyjnego „Pan Stanisław”,
- prowadzenie magazynu materiałów reklamowych i promocyjnych.
Dział promocji i marketingu
W skład działu wchodzą:
- Kierownik działu
- wieloosobowe stanowisko ds. promocji i marketingu.
Do podstawowych zadań działu należy:
- organizowanie, koordynowanie, planowanie, wdrażanie działań i kampanii promocyjnych i marketingowych oraz cyklicznych spotkań związanych z repertuarem i działalnością Teatru,
- pozyskiwanie nowych miejsc na reklamę,
- redagowanie treści informacyjnych i reklamowych na stronie www Teatru oraz w mediach społecznościowych, tj. Facebook, Instagram, TikTok,
- obsługiwanie recepcyjne premier i innych okazjonalnych przedsięwzięć artystycznych.
Dział spraw pracowniczych i kancelarii
W skład działu wchodzą:
- Kierownik działu,
- stanowisko ds. kancelarii,
- stanowisko ds. pracowniczych i administracji.
Do podstawowych zadań działu należy m.in.:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz dokumentacji w tym zakresie,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników oraz wszelkiej niezbędnej dokumentacji,
- archiwizowanie dokumentacji pracowniczej,
- współpraca z Dyrektorem i Zastępcą Dyrektora w zakresie kontroli zarządczej,
- obsługa całości korespondencji wpływającej i wychodzącej z Teatru,
- prowadzenie spraw organizacyjnych Teatru,
- prowadzenie rejestrów:
- aktów normatywnych Teatru,
- umów zawieranych przez Teatr,
- upoważnień i kontroli zewnętrznych.
Administrator majątku
Do podstawowych zadań Administratora majątku należy:
- prowadzenie kartotek majątku trwałego i nietrwałego oraz prowadzenie ewidencję inwentarza,
- nadzorowanie składników majątkowych znajdujących się w ruchu i zmieniających miejsce użytkowania,
- organizowanie wszystkich prace związanych z inwentaryzacją majątku,
- ubezpieczanie majątku Teatru.
Specjalista ds. bhp
Do zadań Specjalisty ds. bhp należy:
- sprawowanie nadzoru i kontrola warunków pracy oraz BHP w Teatrze,
- przygotowywanie analiz dotyczących BHP,
- udział w odbiorach technicznych wystawianych spektakli, odbiorach remontowanych i oddawanych do eksploatacji pomieszczeń,
- sporządzanie niezbędnych dokumentów powypadkowych,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń wstępnych nowo przyjętych pracowników.
Niepubliczna Policealna Szkoła Aktorska Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego w Katowicach, dalej Szkoła Aktorska
Szkołą Aktorską kieruje Pełnomocnik Dyrektora ds. Niepublicznej Policealnej Szkoły Aktorskiej - Dyrektor Szkoły Aktorskiej, który jest odpowiedzialny za całokształt i organizację zajęć w Szkole Aktorskiej, powołanie kadry dydaktycznej, pedagogicznej i pracowników administracyjnych. Dyrektor Szkoły Aktorskiej reprezentuje Szkołę Aktorską na zewnątrz, w zakresie ustalonym przez Dyrektora Teatru Śląskiego, przewodniczy pracom rady pedagogicznej, a także sprawuje opiekę nad słuchaczami.
Zadania Szkoły Aktorskiej:
- celem działalności edukacyjnej Szkoły Aktorskiej jest kształcenie absolwentów szkół średnich w zawodzie aktora,
- szczegółowe zasady działania określone są w Statucie i Regulaminie Szkoły.
§20 Zadania komórek organizacyjnych podległych bezpośrednio Zastępcy Dyrektora:
Asystent Zastępcy Dyrektora
Do zadań Asystenta Zastępcy Dyrektora należy:
- współpraca z Zastępcą Dyrektora w zakresie organizacji jego pracy,
- organizowanie spotkań i zebrań, sporządzanie protokołów i notatek,
- prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i zażaleń kierowanych do Dyrektora lub Zastępcy Dyrektora oraz niezbędnej dokumentacji.
Dział produkcji i obsługi sceny
W skład działu wchodzą:
Kierownik działu produkcji i obsługi sceny, któremu podlegają:
- Zastępca kierownika działu produkcji i obsługi sceny
- Pracownie: krawiecka, stolarska, malarsko-modelatorska, charakteryzacji
- Wieloosobowe stanowiska: realizator dźwięku, oświetleniowiec, montażysta dekoracji, garderobiana, rekwizytor, magazynier, konserwator urządzeń elektronicznych.
Do zadań Działu produkcji i obsługi sceny należy:
- produkcja i montaż scenografii oraz zabezpieczenie jej w zakresie p.poż. i BHP,
- produkcja kostiumów zgodnie z wymaganiami scenografa, kostiumologa lub reżysera,
- zapewnienie obsługi technicznej prób i spektakli w Teatrze i poza jego siedzibą oraz imprez obcych w siedzibie Teatru poprzez zespoły oświetleniowców i realizatorów dźwięku,
- współpraca z reżyserami i scenografami, kostiumologami przy realizacji wydarzeń teatralnych,
- zapewnienie prawidłowego gospodarowania środkami technicznymi i utrzymanie ich w dobrym stanie,
- zapewnienie obsługi charakteryzatorskiej i obsługi garderobianych,
- prowadzenie gospodarki magazynowej kostiumów, obuwia, rekwizytów, broni i dekoracji.
Dział Techniczno-Gospodarczy
W skład działu wchodzą:
Kierownik działu techniczno-gospodarczego, Główny Elektryk, któremu podlegają:
- Stanowisko ds. administracyjno-technicznych,
- Wieloosobowe stanowiska: konserwator, kierowca-zaopatrzeniowiec, sprzątaczka,
- Elektryk.
Do zadań Działu Techniczno-Gospodarczego należy:
- planowanie i nadzorowanie remontów i inwestycji, wykonywanie bieżących napraw i remontów,
- planowanie oraz nadzorowanie gospodarki energetycznej Teatru,
- zapewnienie utrzymania systemów, instalacji oraz urządzeń infrastruktury w powierzonym zakresie,
- sprawowanie nadzoru nad obsługą, konserwacją oraz remontami urządzeń i instalacji elektrycznych,
- utrzymywanie środków transportu w należytej sprawności i dbanie o ich racjonalne wykorzystanie,
- utrzymywanie czystości we wszystkich obiektach Teatru oraz terenów wokół budynków,
- udział w odbiorach technicznych wystawianych spektakli.
Zespół recepcjonistów
Do zadań pracowników na stanowisku recepcjonista należy:
- zapewnienie ochrony budynków Teatru w celu zapobieżenia nielegalnemu wejściu, kradzieży, pożarom czy innemu zagrożeniu,
- monitoring centrali urządzeń przeciwpożarowych, oddymiających, czujek antywłamaniowych,
- koordynowanie i kontrolowanie działaniami mającymi na celu zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego w budynkach Teatru, zwłaszcza w trakcie spektakli i wydarzeń artystycznych.
Dział dostępności
W skład działu wchodzą:
- Kierownik działu, Koordynator dostępności,
- wieloosobowe stanowisko ds. wsparcia osób z niepełnosprawnościami,
- tłumacz Polskiego Języka Migowego.
Do podstawowych zadań działu dostępności należy:
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Teatr,
- przygotowanie i wdrożenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696 z późn. zm.),
- monitorowanie działalności Teatru w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- sprawowanie nadzoru nad stronami internetowymi Teatru oraz dokumentami umieszczanymi na stronach,
- opiniowanie projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
ROZDZIAŁ VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§21
Dyrektor, w drodze zarządzenia, może dokonywać zmian w ramach istniejących komórek organizacyjnych, a także powoływać zespoły zadaniowe do realizacji określonych zadań.
§22
Szczegółowy zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności oraz podległość służbową pracowników określają zakresy czynności ustalone przez kierowników komórek organizacyjnych i zaakceptowane przez Dyrektora.
§23
- Regulamin organizacyjny obowiązuje na czas nieokreślony.
- Zmiany treści Regulaminu organizacyjnego można dokonać w trybie właściwym dla jego ustalenia.
Metryczka
Wytworzono: | 2020-08-26 17:42:35 | przez: Sylwia Szewczyk |
---|---|---|
Opublikowano: | 2025-06-06 00:00:00 | przez: Hanna Hochuł |
Podmiot udostępniający: | Teatr Śląski | |
Odwiedziny: | 4369 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.