14 stycznia 2022
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Wniosek o zapewnienie dostępności można składać do Teatru Śląskiego od 6 września 2021 roku.
Klient w zakresie dostępności Teatru może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług urzędu – ma prawo wystąpić do urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji:
- Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Teatr niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
- W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Teatr jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można złożyć:
- Pocztą tradycyjną – wysyłka na adres: Teatr Śląski, 40-951 Katowice S105, Skrytka Pocztowa 223
- Emailem – wysyłka na adres kancelarii
- Osobiście w teatrze w Kancelarii (pokój nr 115)
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w godzinach pracy Teatru, tj. od poniedziałku do piątku, od 8.30 do 15.30.
- Skrytka EPUAP
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Teatr nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi wynosi 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność cyfrowa
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej powinien zawierać te same elementy co w przypadku dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
Forma złożenia wniosku jest taka sama jak w przypadku dostępności architektonicznej.
Termin realizacji
- Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Teatr musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Teatr nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Metryczka
Wytworzono: | 2022-01-14 16:28:22 | przez: Agnieszka Zarychta |
---|---|---|
Opublikowano: | 2022-01-14 00:00:00 | przez: Agnieszka Zarychta |
Podmiot udostępniający: | Teatr Śląski | |
Odwiedziny: | 1034 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.